כפי שאתם וודאי יודעים במיוחד בתחום החתונות רוב הכלות היום מבלות את רוב התעסוקה שלהן ב Instagram וכבר הרבה פחות בפייסבוק. לכן, שיווק באינסטגרם הוא דבר הכרחי לעסקים שפונים לכלות. גם לאלה שפחות מתחברים לקונספט.

החלטנו לאסוף לכם 5 טיפים חזקים כדי ליצור לכם חשבון Instagram מנצח שיגביר לכם את החשיפה שתניב עוד מעורבות מצד המשתמשים – שיוביל לעוד לקוחות.

מוכנים ?

C:UsersnetanAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Wordgiphy (1).gif

#1 – תכירו את האלגוריתמים.

נעים מאוד צלמים, DJS, שמלות כלה – אלגוריתמים. נשמעת מילה מאוד מלחיצה ומפוצצת טכנולוגית – כן, אבל צריך להכיר. בכל אופן, אם אתם רוצים לראות את ההחזר השקעה בשעות שלכם בשיווק Instagram צריך קודם להבין איך עובד , לצערנו הרב, Instagram שומרת די בסוד את מרכיב האלגוריתמים שלהם ולכן, קשה יותר לפצח איך לעשות את הפעילות הכי לויאלית.

אבל יש כמה דברים שהצלחנו להבין בטוח – הסדר הכרונולוגי בחוץ. – משתמשים לא רואים יותר את הFeed שלהם לפי זמני פרסום, במקום זה ל Instagram יש תבנית מורכבת שמנתחת לפי פרמטרים שונים ומפצחת לפי הפוסט שלך צריך להיות מוצג.

אז על איזה פרמטרים שונים Instagram מסתכלת ועל פי הם מפצחת את התוצאות של Feed ?

  • מעורבות (Engagement) – בין הדברים החשובים ביותר שיש להכיר – כמה תגובות לייקים וכדומה יש מיד אחרי פרסום הפוסט יכול לקדם באופן משמעותי את הפוסט באופן אורגני.
  • מערכות יחסים – Instagram מקדמת יותר אירועים משמעותיים מהחיים כמו אירוסים, חתונות וכדומה (זאת נקודת יתרון שלכם – אם תדעו להציג את הפוסט באופן שידגיש את הרגשות כך תוכלו להינות מחשיפה גבוהה יותר – אחד הדרכים הקלות לעשות את זה – Tags)
  • רלוונטיות – כמה זה רלוונטי מבחינת הזמן. אם יש אירוע תקשורתי מסוים שקורה ומסביבו יוצא כל מיני דברים המחברים אליו- האלגוריתימים אוהבים ומקדמים את זה.
  • תזמון של הפוסט – תדעו מתי לפרסם את הפוסט – תדעו מתי השעות החמות ביותר אנחנו ממליצים תתזמנו לפי זמני ההפסקות של העבודה של הלקוחות שלכם, בדרך כלל בבוקר זה בין 11:00 עד 13:00 ובערב 19:00 עד 20:30 אחרי זה אנשים חוזרים לעבוד / לחיים שלהם ועוזבים את הInstagram (אמורים לעזוב). אני כבר יכול להרגיע אתכם, אתם לא צריכים לתכנן את היום שלכם ולזכור איזה תמונה לעלות באיזה שעה, יש היום פלטפורמות ממש טובות שמאפשרות לתזמן את הפוסטים שלכם מראש .
  • כמה זמן השקיעו על הפוסט שלך ? אם האלגוריתמים מזהים שאנשים באמת קוראים את מה שכתבתם בפוסט ומתעמקים בסרטוןתמונה שהעלתם הם מבינים שיש פה תוכן איכותי שכנראה יעניין עוד כמה אנשים מאותו סגנון ולכן תקבלו חשיפה גבוהה יותר – לכן חשוב לייצר תוכן איכותי ולא פרסומות משעממות

אם אתם מעוניינים לקרוא עוד על האלגוריתים ואיך בדיוק הוא עושה את החישובים תוכלו לקרוא במדריך האלגויתימים על Instagram המלא.

C:UsersnetanAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Wordgiphy (2).gif

#2 תיצרו את הפוסטים שלכם במחשב ולא בפלאפון –

נכון, אין ספק שרוב המשתמשים באינסטגרם פותחים את האפליקציה מהפלאפון, ובגלל זה נראה לך קצת מוזר. בכל אופן, יצירת פוסטים דרך המחשב מאפשרת לך להוציא פוסטים הרבה יותר איכותיים והרבה יותר מהר מאשר בטלפון. בנוסף, בהתחשב בגודל ובפונקציונליות, זה גם הרבה יותר קל .

בנוסף, בעוד שיש המון אפליקציות עריכה תמונות מעולות שעובדות לנייד, העבודה על שולחן העבודה שלך תעניק לך את האפשרות להשתמש בכלים הרבה יותר מקצועיים ליצירת תמונות. אם יש לך ידע גרפי בתוכנות עריכה אחלה – הרווחת. אם לא, לא נורא יש היום פלטפורמות מעולות כמו  Canva שמאפשרות יצירה של פוסטים איכותיים ללא נסייון קודם בעיצוב גרפי עם תבניות מאוד איכותיות.

בזכות העלאה מהמחשב תוכל לשמור על פרופורציות נכונות של תמונות להעלאה שיראה הרבה יותר מקצועי ואיכותי באופן משמעותי.

תמונה מרובעת: 1080 פיקסלים על 1080 פיקסלים.

תמונה לאורך (לסטורי): 1080 פיקסלים על 1350 פיקסלים.

תמונה לרוחב :1080 פיקסלים על 556 פיקסלים.

הכנו לכם מדריך קטן שמראה איך פותחים את האינטסגרם מהמחשב

#3 תזמנו את הפוסטים שלכם לפי היומן – במיוחד בתחום החתונות

לקראת הValentines day והט’ו באב ועוד מיליון חגים שיש בכל חודש בארץ ישראל זה תקופה עמוסה לחגים, לחץ של חגים אני לא צריך להסביר לכם מה זה, ובנוסף לכל זה אתם צריכים גם לא לשכוח להמשיך לשווק את העסק. איך עושים את זה ונשארים בשפיות? מתזמנים את הפוסטים.C:UsersnetanAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Wordgiphy.gif

יש היום המון פלפטורמות כמו Later, Buffer, Hootsuite, Sendible ועוד המון שמאפשרות תזמון פוסטים לפי שעות, וימים.
וככה בעצם אתם גם תוכלו להמשיך להראות פעילות עסקית שותפת מול הלקוחות שלכם שאתם עדיין ממשיכים בעסקים.

זה הולך לחזור לחסוך לכם כל כך הרבה זמן..

4# תייצרו תוכן – לא פרסומות!

אף אחד לא אוהב פרסומות -לא אתם ובטח שלא הלקוחות שלכם, שעמוסים כל יום במיליון פרסומות . אל תהיו אחד מהם תהיו שונים, תייצרו תוכן שיעניין את הקהל שאתם רוצים שיהיה אצלכם, שתפו את החתונות שלכם, ספרו על החוויה שלכם בתרו DJS, צלמים, מעצבי שמלות כלה (ועוד) על החתונה עצמה – איך אתם רואים את החתונה. אתם עושים עסקים עם אנשים לא עם מכונות ואנשים אוהבים אנשים. אומנם, נשמע פשוט וקל אבל עדיין ממשיכים לממן פרסומות שגם ככה אף אל רוצה לראות. תתחילו עם פוסטים אישיים שמספרים על החוויה שלכם בתור נותני השירות עד לוידאו תוכן של טיפים למתחתנים שיוכלו לעזור להם ויראו אתכם כאישיות מקצועית.

#5 Hashtags אבל אך ורק בInstagram

בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת (למעט Twitter) פחות אוהבים את העניין ואלגוריתימים אפילו מורידים את החשיפה בגלל זה. לעומת זאת בInstagram זה הולך וצומח. אבל,שימו לב עדיין האלגוריתימים מזהים שיש יותר מידיי האשתגים שהם לא קשורים לתמונה או לפוסט שאתם מפרסים והם יתחילו להראות אתכם פחות ופחות. שימו האשתגים אבל רק את ה-הכי רלוונטים שיש לתמונה – היום גם לזה יש אפליקציות ממש טובות כמו AutoHash שמביא לך באופן אוטומטי לפי התמונה והמיקום שלך האשתגים רלוונטים לתמונה.

#6 תעקבו אחרי הלינקים שלכם

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאני רואה אצל בעלי עסקים בפרסומים זה שהם לא באמת יודעים כמה מתוך הפוסט באמת נכנסו לקישור ועשו פעולה וכמה נטשו באמצע, אלו נתונים שאפשר לנתח אותם ולהביא לתוצאות הרבה הרבה יותר טובות ומכאן נולד המונח של conversion rate שזה אומר מתוך כל הכניסות – כמה נרשמו והשאירו פרטים או הגיעו לפעולה של מטרת הפוסט. זה אחד הכלים שיכולים לזנק לכם את העסק באופן משמעותי.

אתם יכולים בצורה מאוד פשוט למדוד ולעקוב אחרי הלינקים שלכם דרך bitly, מומלץ מאוד להירשם – השירות בחינם – פשוט מכניסים את הקישור שלכם ומקבלים קישור קצר וסקסי שיספור לכם בדיוק כמה אנשים הקליקו מאיפה ומתי וככה תדעו (הרבה) יותר על הקהל שלכם.

#6.5 בונוס – אל תפסיקו ללמוד!

כל יום, כל דקה, כל שניה Instagram מפתחים עוד ועוד פיצ’רים ועוד פונקציות שיוכלים בסופו של דבר להניב לכם עוד חשיפה ללקוחות ועוד מעורבות. חשוב להיות תמיד מעודכנים וללמוד כמה שיותר על הרשתות החברתיות – בסופו של דבר מה שיניב לכם את הלקוחות של המחזור הבא שלכם.

היום Instagram נראה כפלטפורמה הפופלריות יותר בקרב קהל המתחתנים (לפי הגילאים הממוצע), ולכן חשוב להשקיע בחשבון הInstagram שלכם בדיוק כמו בפלטפורמות השונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.